Vnitřní řád ordinace

VNITŘNÍ ŘÁD ORDINACE
1. Poskytovatel zdravotních služeb
1.1. MUDr. Radko Luňák s.r.o., IČ: 17132827, se sídlem Světlogorská 2764, 390 05 Tábor,, zapsána v obchodním rejstříku- spisová značka: C32187 vedená u Krajského soudu v Českých Budějovicích + 

KÚ Jihočeského kraje, odbor zdravotnictví,poř.č.:70/2022 spis značka OZDR 142725/2022/zuna SS č.j.:KUJCK 148265/2022 

2. Vymezení pojmů
2.1. Personálem se rozumí zejména lékař a sestra, jakožto i další odborný personál poskytovatele zdravotních služeb.
2.2. Ordinací se rozumí ucelená provozní jednotka poskytovatele zdravotních služeb včetně čekárny, toalet,
technologického, diagnostického a léčebného vybavení.
2.3. Pacientem se rozumí fyzická osoba, které je poskytována zdravotní služba dle zákona č. 372/2011 Sb., o
zdravotních službách, případně posudková péče dle zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách.
3. Práva pacienta
3.1. Pacient má zejména tato práva:
a) na úctu, důstojné zacházení, ohleduplnost a respektování soukromí při poskytování zdravotních služeb,
b) na poskytování zdravotních služeb na náležité odborné úrovni,
c) vyžádat si konzultační služby od jiného poskytovatele zdrav. služeb,
d) na nepřetržitou přítomnost zákonného zástupce, popř. osoby určené zákonným zástupcem, pěstouna nebo jiné
osoby určené soudem, na přítomnost osoby blízké nebo osoby určené pacientem, nenaruší-li přítomnost těchto osob
poskytování zdravotních služeb,
e) být informován o zdravotním stavu a navrženém individuálním léčebném postupu. Má právo být informován o
účelu a povaze poskytované zdravotní péče. Pacient má právo odmítnout poskytnutí zdravotních služeb nebo svůj
souhlas s poskytnutím zdravotních služeb odvolat (toto se netýká situací, kdy je nařízena izolace, karanténa nebo
povinné léčení dle zákona o ochraně veřejného zdraví),
f) být předem informován o ceně poskytovaných zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z
veřejného zdravotního pojištění,
g) v předem dohodnutém termínu s personálem nahlédnout do zdravotnické dokumentace, na pořizování výpisů
nebo kopií, v přítomnosti zdravotnického pracovníka, přičemž nesmí tím být narušeno poskytování zdravotních
služeb,
h) určit osoby, kterým mohou být poskytovány informace o jeho zdravotním stavu. Současně pacient může určit, zda
tyto osoby mohou nahlížet do zdravotnické dokumentace o něm vedené nebo do jiných zápisů vztahujících se k jeho
zdravotnímu stavu, a zda si mohou pořizovat výpisy nebo kopie těchto dokumentů,
i) vyslovit zákaz poskytování informací o jeho zdravotním stavu určeným osobám,
j) Nezletilý pacient mladší 15-ti let může být ošetřen pouze v přítomnosti a se souhlasem svého zákonného zástupce,
popř. osoby zákonným zástupcem určené (výjimku tvoří neodkladná péče). Nezletilý pacient starší 15-ti let může být
ošetřen bez přítomnosti svého zákonného zástupce, pokud má jeho písemný souhlas.
4. Povinnosti pacienta
Pacient je povinen:
a) dodržovat tento vnitřní řád,
b) dodržovat navržený individuální léčebný a diagnostický postup, se kterým vyslovil souhlas,
c) pravdivě informovat lékaře o svém zdravotním stavu, o jeho změnách a nezamlčovat zásadní informace mající vliv
na celkové zdraví vč. informací o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých
přípravků, vč. užívání návykových látek, a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotních služeb,
d) na vyzvání prokázat svou totožnost a předložit průkaz zdravotní pojišťovny,
e) hlídat si termín preventivních prohlídek, absolvovat je jednou za 24 měsíců a akceptovat je jako nezbytnou součást
léčby,
f) poskytovat součinnost při poskytování zdravotních služeb,
g) v prostorách ordinace se chovat tiše, po příchodu do ordinace se usadit v čekárně a vyčkat příchodu sestry,
h) úmyslně neničit nebo neodcizovat vybavení ordinace,
i) vůči personálu a ostatním pacientům se chovat dle zásad slušného chování, s úctou, respektem a řídit se pokyny
personálu,
j) chodit na objednané termíny včas,
k) respektovat zákaz pořizování fotografií, videonahrávek nebo audionahrávek ve všech prostorách ordinace bez
souhlasu personálu,
l) dodržovat aktuální hygienická opatření a vládní nařízení.
m) neponechávat žádné své osobní věci v čekárně a vždy je s sebou brát do ordinace.
5. Registrace k lékaři
Poskytovatel zdrav. služeb poskytuje zdravotní služby všeobecného praktického lékařství v plném rozsahu pouze
registrovaným pacientům. Pacient může požádat o registraci, jestliže uplynuly více než 3 měsíce od jeho předchozí
registrace k jinému lékaři. O přijetí registrace rozhodne registrující lékař potvrzením registračního listu. V případě
pacienta, který nemluví česky, je nutné, aby měl s sebou překladatele do českého jazyka.
6. Ordinační a provozní doba
Ordinační doba je rozdělena na hodiny pro nemocné a zdravé pacienty (preventivní prohlídky, očkování,
administrativní úkony, vyšetření k posudkům). V ordinační době pro zdravé pacienty není možné ošetření nemocného pacienta bez předchozí telefonické nebo e-mailové domluvy se sestrou či lékařem. 

Příjem pacientů k ošetření končí 15 minut před skončením ordinační doby.

7. Objednání na vyšetření
7.1. Pacient je povinen se předem objednat (telefonicky, e-mailem či přes on-line objednávku) k provedení
zdravotního výkonu. Ordinační doba a kontakty jsou zveřejněny na webových stránkách 
7.2. Lhůta objednání je dána momentálním vytížením ordinace. Poskytovatel zdravotních služeb má právo určovat a
měnit termíny zdravotních výkonů, přičemž je o takové změně povinen pacienta informovat.
7.3. Pacient je povinen dostavit se na ošetření ve stanovený den a hodinu. Není možné termín bez předchozí
domluvy měnit. Objednaný pacient, který se nemůže dostavit na vyšetření, se předem telefonicky nebo osobně
omluví minimálně 24 hodin před plánovaným výkonem telefonicky nebo e-mailem, aby neblokoval rezervovaný čas
jiným pacientům.
7.4. Hodiny objednaných zdravotních výkonů jsou orientační a řídí se aktuálním vytížením ordinace. Objednaným
pacientům jsou poskytovány zdravotní služby přednostně, nicméně výhradní právo volby pořadí zůstává ošetřujícímu
lékaři.
8. Ošetření v případě akutního stavu
Jedná se o ošetření akutních bolestivých případů či úrazů. V tomto případě nabízíme našim klientům (registrovaným
pacientům) ošetření ihned,bez objednání
Zda se jedná o akutní stav je vždy na posouzení lékaře.
9. Prokázání totožnosti
Pacient má povinnost prokázat svou totožnost dokladem totožnosti (občanským průkazem, cestovním pasem).
Čerpá-li pacient péči hrazenou ze zdravotního pojištění, je povinen předkládat také průkaz zdravotní pojišťovny.
Pokud pacient nedokáže prokázat svou totožnost a platnost zdravotního pojištění, není zdravotnické zařízení
povinno mu zdravotní služby poskytnout.
10. Vyšetření a léčba
Po pacientovi nebo po jeho zákonném zástupci může být požadován písemný informovaný souhlas nebo písemný
souhlas s plánem ošetření.
Pokud se pacient bez předchozí omluvy nedostaví na plánovanou kontrolu v době DPN, bude mu DPN v daném
termínu ukončena.
Návštěvní služba je prováděna po předchozí domluvě se zdravotnickým personálem ordinace, a to dle časových
možností a vytíženosti ordinace.
11. Právo na informace
Pacient má nárok na poskytnutí úplných a srozumitelných informací, které z důvodu ochrany osobních údajů budou
poskytnuty pouze jemu a pouze těm osobám, které písemně uvede v informovaném souhlasu s poskytováním
zdravotní péče. Informace o zdravotním stavu pacienta lze podávat telefonicky či e-mailem pouze na základě
vyplněného souhlasu pacienta.
12. Právo k odmítnutí ošetření
Nejde-li o akutní případ ohrožující pacienta, má personál právo odmítnou ošetřit pacienta, který jeví známky požití
alkoholických nápojů či návykových látek. Pacient nemocný Hepatitidou C, AIDS a podobným chronickým
onemocněním je povinen oznámit personálu své infekční onemocnění. Personál si dále vyhrazuje právo odmítnout
ošetření pacienta, který se dostaví se zpožděním na objednaný termín vyšetření. Z provozních důvodů může i malé
zpoždění znamenat významnou provozní komplikaci. Rovněž může být odmítnut pacient, který nedodržel instrukce
lékaře před ošetřením (např. užívání léků, jídla, apod.), pacient, který se chová vulgárně nebo agresivně vůči
personálu či ostatním pacientům a pacient, který nedodržuje pokyny personálu.
13. Právo k ukončení léčby
Pacient tímto bere na vědomí, že mu poskytovatel zdrav. služeb má právo ukončit poskytování zdravotních služeb
pokud závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný
postup nebo se neřídí tímto vnitřním řádem (např. opakovaná neomluvená absence (2x a vícekrát), kdy se pacient
předem min. 24 hod. neomluvil, či nenavštívení ordinace v rámci preventivní prohlídky po dobu 2 let). V případě
ukončení péče z důvodu porušení vnitřního řádu dostane pacient písemné vyrozumění s uvedením důvodu
opravňujícího k tomuto kroku.
14. Oznamování změn
Pacient nebo jeho zákonný zástupce oznámí neprodleně svému lékaři každou změnu identifikačních údajů (např.
změnu bydliště, telefonního čísla a e-mailu), změnu zdravotní pojišťovny nebo druhu zdravotního pojištění. Při
návštěvě ordinace je pacient povinen informovat zdravotnický personál o změně zdravotního stavu, o užívaných
lécích, těhotenství, apod.
15. Zdravotnická dokumentace
Zdravotnická dokumentace pacienta vedená lékařem je majetkem poskytovatele zdravotních služeb. Nahlížet do ní a
pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient, jeho zákonní zástupci, zmocněné osoby a osoby stanovené
obecně závaznými předpisy. Pokud se pacient přeregistruje k jinému lékaři, dosavadní registrující lékař odešle
novému lékaři výpis ze zdravotní dokumentace pouze na základě žádosti pacienta nebo nového lékaře (nejedná se
o automatickou službu).
16. Cenová ujednání
Poskytovaná zdravotní péče se rozděluje na standardní hrazenou ze systému zdravotního pojištění a nadstandardní,
kde je nutná finanční účast pacienta. Ceník těchto nadstandardních výkonů je vyvěšen v čekárně/je pacientovi k
dispozici v ordinaci. V případě, že je pacient pojištěn u zdravotní pojišťovny, se kterou nemá poskytovatel zdravotních
služeb smluvní vztah, je pacient povinen si hradit pomocí přímé platby i výkony, kterou jsou v běžných případech
hrazené ze systému zdravotního pojištění. Pacient je povinen uhradit poskytovateli cenu provedených služeb dle
platného ceníku. Odmítnutí úhrady je v rozporu s vnitřním řádem a je důvodem k ukončení poskytovaných služeb
pacientovi. Platba probíhá hotově, nebo formou okamžité bezhotovostní platby.
17. Mimořádné epidemiologické situace
Pacient je povinen řídit se vždy pokyny personálu. Pacient je povinen vždy předem telefonicky/e-mailem konzultovat
svůj zdravotní stav se sestrou či lékařem. Při návštěvě ordinace je nutné dbát na dodržení rozestupů (2 metry) v
čekárně.
Do ordinace vstupuje pacient vždy pouze s ochrannými pomůckami.
18. Chování v prostorách čekárny a ordinace
Pacienti a jejich doprovod čekají na vyšetření v čekárně, která je volně přístupná od začátku provozní doby do konce
ordinační doby. Během čekání mohou pacienti používat zařízení čekárny a WC pro pacienty. Je zakázáno obtěžovat
pacienty nadměrným hlukem nebo jiným nevhodným chováním, ničit a odnášet zařízení ordinace vč. časopisů. V celé
ordinaci je zakázáno kouřit.
19. Závěrečná ustanovení
Tento vnitřní řád je platný